tisdag 3 mars 2009

En veckas..

ledighet går så fort och nu är man åter tillbaka på jobbet och kör fyra nätter.


Veckan som var har lärt mig en hel del om hur man ska uppträda gentemot folk..

Vi bytte från Boxer till CanalDigital och fick alltihop inkopplat torsdagen den 19 februari, den dagen var allt frid och fröjd då allting fungerade som det skulle. Ingen var nog lyckligare än jag då jag för första gången fick uppleva hur det är att titta på tv i HD. Problemen startade på fredagen då helt plötsligt alla HD kanaler slutade att fungera, och den nya digitalboxen började att bete sig skumt (slog av sig själv, samt hängde sig i vissa lägen). Detta löste dock sig med ett telefonsamtal till CanalDigitals kundtjänst som direkt skickade en ny box som vi skulle få nästkommande vecka. På lördagen den 21 februari slutade alla kanaler att fungera via parabolen och vi fick glatt ta fram vår digitalbox från Boxer igen ( det abonnemanget skulle gå ut den 28 februari) och på så vis kunde vi se på tv igen.

På måndagen den 23 februari så ringde vi till parabolmontören som trodde att problemen berodde på själva digitalboxen, så vi avvaktade tills vi fick den.
Den nya boxen från CanalDigital kom så äntligen på onsdagen den 25 februari och jag kopplade in den omgående, och inte fick vi någon bild från parabolen ändå.
Försökte att få tag på montören igen då kundtjänsten på CanalDigital (som varit kanon) kollat upp våra antennvärden och menade på att signalen var för dålig.
Fick till slut tag på montören på torsdagen som då var i Ö-vik och sa då till mig att han skulle återkomma under fredagen när han lämnade sagda stad för att bestämma en tid när han kunde komma och åträtta felet.
Jaha och så blev det fredag, och inte hörde vi något från montören inte. Skickade honom ett sms där jag bad honom om att ringa upp, men inte ett ljud hördes under helgen.
Nu igår så testade jag återigen att ringa, hamnade i mobilsvar och bad honom att ringa.....inte ett ljud har hörts.

Så allt detta har nu lärt mig en viktig läxa, behandla inte s.k "hantverkare" trevligt, utan var bara jäkligt neutral, är man trevlig så tycker dom att man kan behandlas hur som helst.

Om man bortser från "parabolproblemen" så är allt bara bra hos familjen Nordsten. Börjar kännas nu att Thailands resan inte är så långt borta (nu 26 dagar kvar till avfärd) och barnen har från och med igår börjat sitt sportlov.

Första sportlovsdagen tillbringade jag och barnen på "Drakborgen" medans Annika som jobbat nätter i helgen låg hemma och sov. I övrigt så blir det nog ett lugnt lov för barnen, tänkte försöka att få med mig hela familjen på någon längdåknings tur under veckan men mer avancerat än så blir det nog inte.



Inga kommentarer: