tisdag 22 juli 2008

Gästspelar på jobbet...

gör jag idag, för att citera en känd reklamsnutt "Jag är en nyckelkompetens på företaget". :)
Som vanligt under semestertiderna så har vi kort om folk, och möjlighet att tjäna lite extra pengar är ju alltid välkommet.
Har varit lite dålig på att uppdatera sidan nu ett tag, men ska försöka att bättra mig.
Kort om vad som hänt de senaste dagarna kommer nedan:
Arvid har varit hos veterinären och kollat ena örat som var alldeles fullt av en brun illaluktande sörja som jag inte lyckades få bukt med trots idoga försök att göra rent. Har nu fått någon form av vätska (Otoclean?) som jag sprutar in och sen masserar runt med. Efter 3 rengöringar så är örat som det ska igen. Passade även på att väga honom och han är nu uppe i 13,2 kilo.
I förra veckan så var vi i Stöde då Maria från Överkalix var där med Fiona och Fox som har något luddigt släktskap med Arvid :), var jättekul att få träffa Maria och hundarna. Arvid passade på att bada och hoppa från bryggan samt härja runt med "släktingarna".
Vi gjorde även en dagstripp till Hassela för att hälsa på bekanta som står där med husvagnen, även där passade Arvid på att bada, denna gång tillsammans med Filip och Felicia. Han börjar bli en baddare på att simma nu, och verkar tycka om att få vara i vattnet.
Arvid träffade en kompis på campingen, Kalle. Kalle är en Rhodesian Ridgeback på dryga två år, och han var jättesnäll mot lillen.
Dags att jobba lite. Må så väl.

Inga kommentarer: