fredag 16 januari 2009

Tänk att..

Arvid aldrig upphör att förvåna mig. Idag efter att jag varit ute på morgonpromenaden och sen skjutsat Annika till jobbet så kommer jag hem och möts av en fruktansvärd stank samt att Felicia upplyser mig om att "Arvid luktar skitäckligt". Sagt och gjort, jag förstår att det säkert kommer från analsäckarna så jag tar och gör rent i rumpan och väntar på att veterinären skall öppna för dagen.
Ringer till "vår" veterinär Mats och checkar av med honom, och kommer överrens om att jag ska komma ner med Arvid till kl 0830, för kontroll / tömmning / spolning.
När vi kommer ner till Mats så är det inget snack om saken, analsäckarna bör tömmas och spolas.
Denna procedur är vad jag förstod av Mats något ganska så obehagligt för hundarna (även för oss runtomkring som känner stanken) då man är och grejar i rumpan på dom.
Arvid (kungen!!!) står dock nästan helt stilla och finner sig i behandlingen, och visar inte på något sätt efteråt att han är sur på Mats som utfört det hela, tvärtom hade Arvid fått bestämma hade han nog gärna stannat på mottagningen med dom snälla människorna Mats och sköterskan Ingela.
Hoppas nu att Arvid slipper detta ett tag framöver, inte särskillt kul varken för honom eller oss när analsäckarna krånglar.
Tjo på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Nä usch, det är verkligen inte kul med analsäcksproblem. Min springer Bella hade jättejobbigt med sina, eller rättare sagt, vi hade jättejobbigt med dem, bella verkade inte bry sig så mycket. Jag fick tömma dem ofta, annars rann det ut sånt där "härligt" sekret, påminner ju lite om surströmming, eller hur. Nåväl, till slut valde vi att operera bort dem. Det rekomenderar jag om han fortsätter att ha besvär, det är en ganska "ytlig" op, kruxet är ju att det är en ganska "smutsig" del av kroppen men bellas två småa sår läkte då helt utan problem. Såren var ca 1,5-2 cm.
Ha det!