tisdag 9 september 2008

Arvid har fått..


härja runt ordentligt idag. Ute i skogen så träffade vi Göran och hans två labradorer Hampus och Jesper. Ni kan tro att Arvid blev överlycklig över att få umgås med dom. En promenad som brukar ta ca en timme tog idag två och en halv, men vädret var bra och vi hade trevligt så det var bara roligt. Tittar ut genom fönstret på jobbet nu och ser att det börjat regna så nu lär det väl dröja innan det blir bra igen.


Tänkte ta och maila till brukshundsklubbarna i närheten ikväll för att kolla upp om dom har några kurser att erbjuda mig och Arvid. Är så himla sugen på att gå vidare nu och lära mig mer (man får hoppas att Arvid tycker detsamma).

Nähä, tillbaka till jobbet.

Ha det gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att du blivit sugen på mer ;) Förstår precis hur det känns. Jag tränade mest på kul, det gick ju bra. Och sen lurade min uppfödare mig att prova tävla, Gick inge vidare alls, var så närvös att jag höll på att spy. Men tala om att få blodad tand. Är ju lite av en tävlingsmänniska(kommer aldrig medge det igen) och Sky hade ju så roligt.
Och Arvid verkar tycka om att lära :)