onsdag 10 september 2008

Jisses vad..






kul det kan vara att gå på promenader med hunden. Idag fick jag ett infall att jag skulle ta och ge mig ut i skogen för att äntligen hitta ödetorpet som jag hört talas om i flera år.

Sagt och gjort, ut i skogen bar det. Efter att ha irrat runt ett tag (läs:45 minuter) så kom jag äntligen fram. Tyvärr så har åren inte farit varligt fram med detta gamla torp, inte så mycket av huset kvarstår, men omgivningarna var fantastiska. Det enda som var lite trist var att man för att komma dit var tvungen att gå efter en stig där man ofta rider, vilket innebar hästspillning överallt. Arvid tyckte dock att detta var jättetrevligt, hmmmm, vad är det egentligen med hundar och hästskit??. Nåja, man får väl vara glad att han inte rullade runt i det.
Jo just det, fick förresten svar från Matfors Brukshundklubb idag angående min förfrågan om att få gå Grundkurs med Arvid, dessvärre så tar dom inte emot hundar under 10 månader, utan jag får avvakta. Funderar på att kolla med Hundens Hus om dom kanske har någon kurs man kan ta, då jag vet att Arvid skulle må bra av det. Känns så trist att behöva vänta till våren innan man ska få gå kurs igen. Nåja, vi får väl se vad som händer.


Inga kommentarer: