söndag 19 oktober 2008

Hemma igen..

efter tre dagars jakt i Hälsingeskogarna. Idag lossnade det och vi fick skjutet två stycken älgar så nu fattas bara en kalv innan kvoten är fylld.
Helgen har varit fantastisk med vackert väder (men ganska kallt) och trevligt sällskap, riktigt härlig kamratskap i jaktlaget och tom jag som inte bor i byn känner mig välkommen.

När jag kom hem möttes jag av en hund som inte visste till sig av iver, han betedde sig som att jag varit borta i minst ett par månader :) Sonen var nästan lika till sig han över att pappa var hemma igen, fick svara på hundra frågor innan jag ens fått av mig skorna.

Nej nu blir det att somna framför tv:n, god natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja de var ju inte fy skam att få två älgar. Hoppas allt är bra med lilla Arvid ser att han växer så de knakar.
Mvh Cephyren's
Maria Överkalix

Johan sa...

Nej det var kul, trist bara att dom rackarna valde att inte gå förbi mig. Kul även att se att du hittat hit Maria, tack för senast får man väl säga :)